New friend! (take 2) for Timmehhh!!! - Paw Talk - Pet Forums
Mouse & Rat Discussion Twitching whiskers, tiny paws, and all else mouse or rat related.

Reply
 
LinkBack Thread Tools
post #1 of 37 (permalink) Old 04-13-2007, 10:05 PM Thread Starter
Will It Ever Change?
 
mulder's Avatar
 
Join Date: Nov 2006
Location: Ottawa
Age: 35
Posts: 7,346
  
New friend! (take 2) for Timmehhh!!!

So, now I have lonely sucky poo timmy. *sigh* yes rodentz, he's getting a friend, i've put my foot down on what has appeared to be (one thinking out) some selfishness otherwise suited to hamsters. I've emailed a dude whom has two girls, but was given a boy as a gift. He's dropping the baby boy off here tomorrow!! He says he's still young wobbly and shy, but loves to be on shoulders. I say great, him and timmy can be shy of each other lol. They'll be great. Timmy's still only 9 weeks now, so tiny. So yeah...hopefully this friend attempt doesn't end soon

"If you can't change your fate, change your attitude." - Amy Tan
mulder is offline  
Sponsored Links
Advertisement
 
post #2 of 37 (permalink) Old 04-13-2007, 10:30 PM Thread Starter
Will It Ever Change?
 
mulder's Avatar
 
Join Date: Nov 2006
Location: Ottawa
Age: 35
Posts: 7,346
  
I just chatted on messenger with her. She is dropping him off with his cage, tomorrow between 12-1. She'll call me. Oh boy i'll be up!! Soooo excited! Now...what to name him...it's can't sound like butters or timmy lol.

"If you can't change your fate, change your attitude." - Amy Tan
mulder is offline  
post #3 of 37 (permalink) Old 04-13-2007, 10:38 PM
Paw-Talk Addict
 
uMgaziRatRescue's Avatar
 
Join Date: Mar 2007
Location: Northern California
Age: 30
Posts: 1,091
 
yay for the new little boy!! something you can try is this site:

BabyNames.com: Names beginning with A

You can click on the different letters and pick "Boys" names only. This is where I've gotten about 90% of my names from . Or they give me ideas It's pretty fun. Then when you click on the name you can find out what it means and how many people have that name and stuff Really fun .

My Kids:6
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
, 5
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
, 1
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
, 1
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
,1
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
, 1
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Gecko, 1 Fiance
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.

Note: My hammocks are not exclusively for rats
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.


To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.


To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
uMgaziRatRescue is offline  
Sponsored Links
Advertisement
 
post #4 of 37 (permalink) Old 04-13-2007, 11:26 PM
Still Waiting
 
Perfect's Avatar
 
Join Date: Aug 2006
Location: TX
Posts: 444
 
YAYYY!!! I am so excited for you! Getting him a friend is the right thing to do, you don't want a lonely Timmehh! lol Our dog's name is Butterz, yes from South Park, we almost named him Cartmen though (He is a pug...cartmen, pug...you get it lol)


To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.


Rest in peace my sweet babies; Sweetie and Butterz.
You will forever be missed
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Perfect is offline  
post #5 of 37 (permalink) Old 04-13-2007, 11:27 PM
Paw-Talk Addict
 
Turkeyman's Avatar
 
Join Date: Nov 2006
Age: 34
Posts: 1,279
 
How about Mister Jinglepants....or I remember you saying the name Crabman before, I thought that was pretty funny haha.
Turkeyman is offline  
post #6 of 37 (permalink) Old 04-13-2007, 11:48 PM
RAT ADDICT
 
VanillaRat's Avatar
 
Join Date: Mar 2006
Location: Newfoundland
Age: 34
Posts: 19,199
  
CongRATS! I look forward to seeing him and hearing about him.




* Lisa *

* To the world you are ONE person,but to a rat you are the world *


To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.

* It's a rat thing...you wouldn't understand! *
VanillaRat is offline  
post #7 of 37 (permalink) Old 04-13-2007, 11:59 PM
Paw-Talk Golden Member
 
mtmaughan's Avatar
 
Join Date: Mar 2007
Location: Virginia
Age: 33
Posts: 2,436
 
I've always been of the opinion that you can't name the little dudes until you meet them!

Is he a clown? Ernie, Huckleberry
Is he a serious fellow? Nigel, Augustus
Is he a real sweetheart? Barney, Joey

You get the idea. Wait till you figure him out, then when you think of the right name, you'll just know it. Let us know!

Maureen


To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Six new rats
mtmaughan is offline  
post #8 of 37 (permalink) Old 04-14-2007, 10:18 AM Thread Starter
Will It Ever Change?
 
mulder's Avatar
 
Join Date: Nov 2006
Location: Ottawa
Age: 35
Posts: 7,346
  
lol yeah i considered crabman again, but still, i cant call my widdle baby crabby, now can i? lol. mr. turtle...nah...Butters is taken by my hamster lol. Jimmy is too close to Timmy, Kenny just implies he'll die...cartman hard to say...kyle? hmm we'll see, mr hanky ? lol. Towelee!! yeah! lol i'll sit on that a while

"If you can't change your fate, change your attitude." - Amy Tan
mulder is offline  
post #9 of 37 (permalink) Old 04-14-2007, 10:21 AM
Oily Chickenspew
 
tarita2004's Avatar
 
Join Date: Jun 2006
Location: Missoula, Montana. U.S.A.
Age: 33
Posts: 5,126
  
hehe...sounds like you'll have fun pickin names CONGRATS...i know you know but b/c no one else has said it, make sure you quarantine

Tara
Andy-Chinchilla
Jaws & Chomper-Firebellied Toads Senor-Tiger Salamander
Merlin-Crowntail Betta Harry Potter-Mystery Snail
tarita2004 is offline  
post #10 of 37 (permalink) Old 04-14-2007, 10:31 AM Thread Starter
Will It Ever Change?
 
mulder's Avatar
 
Join Date: Nov 2006
Location: Ottawa
Age: 35
Posts: 7,346
  
oh yeah, i got the qt from pt down pat!! :p

"If you can't change your fate, change your attitude." - Amy Tan
mulder is offline  
post #11 of 37 (permalink) Old 04-14-2007, 12:59 PM
Oily Chickenspew
 
tarita2004's Avatar
 
Join Date: Jun 2006
Location: Missoula, Montana. U.S.A.
Age: 33
Posts: 5,126
  
Thumbs up

Quote:
Originally Posted by mulder
oh yeah, i got the qt from pt down pat!! :p

so you better have the down pat too!!

Tara
Andy-Chinchilla
Jaws & Chomper-Firebellied Toads Senor-Tiger Salamander
Merlin-Crowntail Betta Harry Potter-Mystery Snail
tarita2004 is offline  
post #12 of 37 (permalink) Old 04-14-2007, 01:25 PM
RAT ADDICT
 
VanillaRat's Avatar
 
Join Date: Mar 2006
Location: Newfoundland
Age: 34
Posts: 19,199
  
Quote:
Originally Posted by tarita2004
so you better have the down pat too!!
I agree!!!!

I wait till I get the little guys before naming them,because that way I can find that perfect name.Does the little man have a name already??? I mean from his old owners?? Because sometimes when I get a rat,if he is already named,I will leave his name...if it is good and all!





* Lisa *

* To the world you are ONE person,but to a rat you are the world *


To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.

* It's a rat thing...you wouldn't understand! *
VanillaRat is offline  
post #13 of 37 (permalink) Old 04-14-2007, 01:37 PM Thread Starter
Will It Ever Change?
 
mulder's Avatar
 
Join Date: Nov 2006
Location: Ottawa
Age: 35
Posts: 7,346
  
he doesn't have a name yet. her kids call him pooper lol. she hasn't shown up or called yet, i dunno what's going on

"If you can't change your fate, change your attitude." - Amy Tan
mulder is offline  
post #14 of 37 (permalink) Old 04-14-2007, 01:42 PM
RAT ADDICT
 
VanillaRat's Avatar
 
Join Date: Mar 2006
Location: Newfoundland
Age: 34
Posts: 19,199
  
Quote:
Originally Posted by mulder
he doesn't have a name yet. her kids call him pooper lol. she hasn't shown up or called yet, i dunno what's going on
Hmmmm...what time is it? Maybe you should give her a call or email or something.




* Lisa *

* To the world you are ONE person,but to a rat you are the world *


To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.

* It's a rat thing...you wouldn't understand! *
VanillaRat is offline  
post #15 of 37 (permalink) Old 04-14-2007, 02:08 PM
Adolescent Pup
 
Join Date: Apr 2007
Posts: 179
 
Quote:
Originally Posted by mtmaughan
I've always been of the opinion that you can't name the little dudes until you meet them!

Is he a clown? Ernie, Huckleberry
Is he a serious fellow? Nigel, Augustus
Is he a real sweetheart? Barney, Joey

You get the idea. Wait till you figure him out, then when you think of the right name, you'll just know it. Let us know!

I agree. Although I always do go into the pet store with some names in mind.
Good luck with your new rat! I hope everything works out.
APoetCalledAnya is offline  
Reply

Tags
pet store


Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests)
 
Thread Tools
Show Printable Version Show Printable Version
Email this Page Email this Page



Posting Rules  
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Trackbacks are On
Pingbacks are On
Refbacks are On

 
For the best viewing experience please update your browser to Google Chrome